O LUME SE DESTRAMA – CHINUA ACHEBE


Nu am prea mult timp liber, dar si in acel putin "liber" sau week-end imi place sa iau o carte in mână și să citesc.

De curand am reusit sa termin o cartea "O lume se destrama" de Chinua Achebe.  O carte care mi s-a parut destul de grea cu toate ca are doar 200 de pagini, dar am fost curioasa de deznodamantul final.

Ce m-a fascinat cel mai mult a fost ca actiunea se intampla in interiorul unui trib care crede in zei si venereaza niste sculpturi proprii, iar Dumnezeu este considerat un zeu al albilor.

Cartea este mai mult ca o poveste a vietii lui Okonkwo care datorita harniciei si ambitiei reuseste sa fie un om admirat in sat, fata de tatal lui care nu a reusit sa se afirme si toata viata a adunat doar datorii.

El este un luptator puternic, cu trei sotii si mai multi fii si fiice. Povestea este trista pentru ca pe parcurs eroul cartii savarseste si o crima ritualica a unui baiat pe care il iubeste ca pe proprii fii.

La o sarbatoare din sat omoara din greseala un baiat din tribul lor.

Este sanctionat de trib prin trimitere in exil pentru sapte ani, iar casele ii sunt arse. In acesti sapte ani se gandeste la ziua in care se va reintoarce. Vesti din trib primeste de la bunul lui prieten, Obierika care are si grija pamanturilor sale.

Finalul cartii este dedicat intoarcerii lui Okonkwo in satul lui unde ... O lume se destrama.

Nu vreau sa va spun finalul ca sa va fac curiosi si poate o sa cititi vreodata aceasta carte.

Eu am cumparat-o de pe www.libris.ro si este de la Editura Polirom.





Comentarii

Postări populare